.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اتهام سیاسی کاری در طرح استیضاح وزیر کار، روا نیست
اتهام سیاسی کاری در طرح استیضاح وزیر کار، روا نیست

شمال نیوز:در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی احمد توکلی در اخطاری با استناد به اصل ۷۷ قانون اساسی در پاسخ به اتهامات برخی نمایندگان نسبت به خود گفت: تعدادی از نمایندگان من را متهم به سیاسی کاری در جریان استیضاح وزیر کار و پیگیری اهداف انتخاباتی کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در استیضاح آقای صالحی برای انتصاب ملک‌زاده و نیز استیضاح شیخ الاسلامی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی وحدت رویه داشتیم و همانگونه که پس از کنار گذاشتن ملک زاده، درخواست خود از استیضاح وزیر امور خارجه را پس گرفتیم در اینجا نیز پس از آنکه اطمینان عقلایی پیدا کردیم که سعید مرتضوی استعفا خواهد داد، طرح استیضاح را منتفی دانستیم.

وی ادامه داد: در همین زمان که برای برخی نمایندگان پیامک‌هایی مبنی بر پذیرفته نشدن استعفای مرتضوی آمده است، خود او با من تماس گرفت و اعلام کرد بر اساس قولی که به ما داده، در خانه نشسته و به سازمان تأمین اجتماعی نرفته است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: ما براساس قول مرتضوی رفتار کردیم و استیضاح منتفی شد.

وی توضیح داد: در بحث سؤال از رئیس جمهور تقاضا کردیم این کار انجام نشود زیرا در شرایطی که گرانی کمر مردم را خم کرده است، انشقاق بین دولت و مجلس بیشتر نشود و بنابراین ملاک ما در هر دو مسیر یکی بود.

توکلی تأکید کرد: در موضوع استیضاح شیخ الاسلامی هدف ما آن بود فردی که صلاحیت ندارد بر ریاست سازمانی که دهها هزار میلیارد تومان در سال گردش مالی دارد و اکنون که به این هدف رسیدیم دیگر نیازی به طرح استیضاح وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ در ماه اسفند آقای مرتضوی از من درخواست ملاقات کرد و من او را نصیحت کردم که چنین سمتی را قبول نکند زیرا به ضرر خود او و کشور است اما ایشان نپذیرفت و ما به رئیس جمهور تذکر دادیم؛ در چنین شرایطی آیا من علم غیب داشتم که مرتضوی از من تقاضای حکمیت می‌کند و نتیجه چه خواهد شد که برخی نمایندگان چنین سوء ظنی را به من روا می‌دارند.

توکلی گفت: متهم کردن من به مقاصد سیاسی و نداشتن حسن نیت در طرح استیضاح شیخ الاسلامی شایسته نیست و به نظر شما چنین کاری به من می‌ آید که بخواهیم مقاصد شخصی خود را تأمین و با دولت تبانی کنم؟

وی توضیح داد: ما براساس منافع ملت موفق شدیم فردی را که شایسته سمت ریاست سازمان تأمین اجتماعی نمی دانستیم، وادار به استعفا کنیم و حتی اگر استعفای او از طرف رئیس جمهور پذیرفته نشود باز هم استیضاح وزیر کار را مطرح خواهیم کرد و به این کار افتخار می کنیم زیرا ابزاری برای فشار به احمدی نژاد است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس خطاب به نمایندگان گفت: از شما که آرامش و احترام متقابل را دوست دارید، خواهش می کنم به فردی همچون من که ریش خود را برای خدمت به مردم سفید کرده ام و برای مبارزه هزینه های بسیاری داده ام، چنین اتهاماتی را وارد نکنید./خانه ملت


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.267 seconds.